Helsingin sanomat OP-PohjolaElisa HOK-Elanto Holday InnAccenture Bob Helsinki

Om oss

Samarbetspartner

Festspelen framför ett varmt tack till sina samarbetspartner.

 

PARTNER


elisa_50korkea

hs_logo_k50

op_pohjola_vasen_harmaa

 

 

 

SPONSOR

accenture_silver_k50

bobhelsinki_k50

hok-elanto_k50

holidayinn_k50

 

LEVERANSPARTNER

eastway_k50

hjv_tuotejapalvelu09

pernordricardf_onwhite_k40

 

 

 

Vad företagssamarbetet erbjuder


Festspelen är en högklassig festival full av överraskningar. Den riktar sig till en mycket stor och mångsidig publik. År 2009 var besökarantalet 294 363. Festspelens repertoar är oerhört innehållsrik och omväxlande - berättelser, människor, fenomen. Upplevelser som man minns länge. Festspelen syns, hörs och märks runtom i staden - med en stark närvaro också i massmedia.

Under Festspelen är det möjligt att ta olika intressenter i beaktande: inbjuda sina viktigaste gäster till Huvilatältets stämningsfulla miljö eller bjuda personalen på en oförglömlig kväll med nycirkus.

Festspelens innehåll och kanaler öppnar möjligheter till mångsidig marknadsföring och promotion. Festivalens programinnehåll med sina många nivåer skapar en grund för fascinerande möten mellan företaget och dess egen målgrupp, det må då gälla konsumenter eller företagskunder.

Regelbundna möten och networking utgör en viktig del av Festspelssamarbetet. Festspelen är en utmärkt kanal för att skapa och utveckla nya partnerskap.

2009 förvaltningsberättelse (pdf)

Program 2009 (pdf)

Helsinki Festpel FAQ

Modell för företagssamarbetet


Helsingfors festspels sponsoreringsmodell är fördelad på tre nivåer: partners, sponsorer samt produkt- och servicepartners. Varje nivå erbjuder olika möjligheter och vi strävar till att skräddarsy ett paket som är så väl anpassat som möjligt för varje företag. Målet är att finna lösningar som är nyttiga för bägge parterna. Vi har ett nära samarbete som görs på lång sikt.

Under den pågående perioden har vi redan partnersavtal med Helsingin Sanomat, Elisa, och OP-Pohjola. Helsingin Sanomats eget projekt vid Festspelen är Konstens natt. OP-Pohjola's projekt vid Festspelen är kammarmusik på stadshuset.

Festspelens partners på sponsornivå är Accenture, Bob Helsinki, HOK Elanto och Holiday Inn. HOK Elantos S-gruppen bjuder i anslutning till samarbetet S-förmåner till olika evenemang vid Festspelen.

Festspelens produktpartners är Eastway, Pernod Ricard Finland och Libris Ab, som trycker Festspelens broschyrer, affischer och andra trycksaker.

Tag kontakt


För Helsingfors festspels företagssamarbete svarar under åren 2007-2010 Image Match Oy. Om ni vill komma med och samarbeta med Festspelen, berättar vi gärna om partnerskapets olika möjligheter. Kontakta Image Match verkställande direktör Mikko Lähdeoja Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den eller Festspelens marknadsföringschef Hanna Alén Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den .

Foto: Maarit Kytöharju